Landing

And then, flop, you find yourself somewhere. On earth, for example. Or in some weird theatre play with your mum or dad – or your baby or toddler. Did you need to rush? Have you landed yet? Landing, wasn't that something with gravity? Klinggkerdingklonnng!! that was bicycle bells falling. And Wofff!! there goes a pillow. Sounds like a tiny song. Please return to your seats and fasten your seatbelts, we are landing. Kaboom-plats-rakatata...!

Landing is about landing. Arriving on earth. And really being there. About the moment of arrival and what we need to be able to land. A musical piece for all senses, for anybody who has ever dropped something in amazement. Landing will be made in two versions: for children 6 to 18 months old, and for 18 months to 4 years old and their adults of course.

  • Credits

    direction: Jasmin Hasler
    performers: sieger baljon & Loes
    sound design: Dennis van Tilburg
    stagedesign, props & costumes: Esmé Valk
    lighting design: Wil Frikken
    creative producer: Jaukje van Wonderen
    direction assistance: Philipp Cahrpit
    set design assistance: Anne Brouwer
    artistic advice: Elien van den Hoek, Ingrid Wolff
    graphic design: Jet van Zwieten

    Co-production of Stichting Profound Play, Grand Theater and
    Festival 2 Turven Hoog.

    Powered by Kunstraad Groningen, VSB Fonds and Janivo Stichting.

  • Press

    Theaterkrand Sara van der Kooi:
    "KLEINE KAKOFONIE VAN NAGEBOOTSTE GELUIDJES

    Wanneer luister je nou echt even goed naar het geluid van een vallende natte spons? Van een metalen schoteltje dat rondtollend tot stilstand komt? Van ronde stenen die tegen elkaar aan schrapen? In de voorstelling Landing, regie Jasmin Hasler, staat verwondering centraal, en specifiek verwondering over de geluiden van vallende dingen.

    (...)Met behulp van twee kleine loopmachines kunnen de spelers hun eigen stem opnemen. Die stem klinkt vervolgens weer uit kleine boxen die ze in tasjes op hun ruggen dragen. Zo ontstaat er een kleine kakofonie van nagebootste geluidjes, een zelfgecreëerde soundscape. Knap hoe het spel continu licht en luchtig blijft terwijl de spelers met hun apparatuur best complexe dingen doen."